شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

مدیریت انبار

اطلاع از موجودی انبار برای مدیریت‌های مختلف یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مدیریت بایستی بداند کدام ماده اولیه با کمبود مواجه شده و کدام محصول فروش بیشتری داشته می باشد. بلادرنگ کردن اطلاعات انبار، به برنامه ریزی صحیح‌تر و صرفه جویی بیشتر در هزینه های خرید، نگه داری و لجستیکی می انجامد. مدیریت انبارهای کالا یکی از مهمترین کاربردهای RFID‌ می‌باشد. به کمک این فناوری می‌توان ورود و خروج کالا به/از انبار را به صورت خودکار و با صرف زمان و نیروی کار کمتر و در نتیجه هزینه پایین تر، کنترل و مدیریت نمود. با بهره گیری از نرم افزارهایی که به این مقصود توسعه یافته اند، امکان مکان‌یابی و صورت‌برداری سریع و دقیق کالاها حتی در حین جابجایی کالا فراهم می گردد. علاوه براین، تشخیص و رسیدگی به موارد بازگشت کالا از سطح فروش به انبار (در صورت معیوب بودن کالا) سریع‌تر خواهد بود[28].

روش های سنتی شمارش اموال و ردیابی انتقال دارایی‌ها، توانایی ارائه موجودی لحظه‌ای و بلادرنگ را ندارند. بدین ترتیب بیشتر تصمیم‌ها بر اساس اطلاعات قدیمی و گاهی غلط انجام خواهد گردید. سرعت جمع‌آوری اطلاعات موجودی انبار با هیچ یک از سیستم های مدیریت انبار یا نرم افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی تامین  نمی‌گردد. به علاوه، عامل مهم در بهره گیری از RFID در انبار، حذف خطای انسانی می باشد.  همچنین RFID می تواند تأثیر مفید و مهمی در جلوگیری از سرقت یا گم شدن کالا در انبار داشته باشد[29].

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID