عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

– آینه هوشمند:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

آینه هوشمند فناوری بسیار جدیدی می باشد که فقط چند مدل از آن در فروشگاه‌های محدودی برای کاربری و عرضه جذاب و مفدیتر کالاها برای مصرف‌کنندگان بهره گیری می گردد. آینه هوشمند یک صفحه نمایش چند اینچی می باشد که از سیستم سخت‌افزاری و نرم افزار یکپارچه تشکیل شده می باشد و مانند یک دستگاه All-in-one سخت افزار مربوطه در پشت صفحه نمایش قرار دارد.

یکی از کاربردهای مهم این ابزار توسط گروه ایسپ[1] برای عینک فروشی‌ها و فروشگاه‌های وابسطه به مسائل محافظات از چشم برای مصرف‌کنندگان تولید شده می باشد. این سیستم توسط دوربینی که برروی آن قرار دارد صورت مصرف‌کننده را شبیه‌سازی کرده و در خروجی صفحه نمایش به صورت گرافیکی چهره وی را نمایش می‌دهد. بدین ترتیب هرکس می‌تواند به راحتی رنگ لنز، نوع لنز، وضوح دید خود قبل و بعد گذاشتن لنز (عینک)، تاثیر سیستم‌های پزشکی بر چشم خود (مانند پولارایز بودن عینک یا لنز) و زیبایی کالای موردنظر را برروی چهره خود تشخیص دهد (شکل ۲)[7].

برای بعضی افراد انتخاب لباس مناسب کار بسیار مشکلی می باشد. وقتی مشتری وارد مغازه لباس فروشی می گردد و لباسی انتخاب می کند و نمی‌داند که برای لباسی که انتخاب کرده می باشد چه کفشی مناسب می باشد، یا کدام کت را تهیه کند بهتر می باشد؛ آینه هوشمند ابزاری جذاب و مناسب برای کمک به بیشتری برای خریدی لذت بخش می باشد. از طریق آینه هوشمند فرد به صورت گرافیکی شبیه سازی می گردد و از طریق پایگاه داده متصل به نرم افزار، لباس‌های مدنظر را انتخاب می کند و در آینه نمایش داده می گردد. این امکان خصوصا برای خرده‌فروشی‌هایی که اجازه پرو به مشتریان را نمی‌دهند بسیار مناسب می باشد. از این طریق مشتری هر لحظه می‌داند که چه می‌خواهد بپوشد و لباس‌های موردنظر چه قیمتی دارند.

[1] Acep Group

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID