عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

– استانداردسازی

       فناوری RFID از امواج رادیویی برای انتقال اطلاعات ذخیره شده در تگ ها به تگ‌خوان‌ها بهره گیری می کند. منتها فرکانس‌های رادیویی تنها توسط سیستم‌های RFID‌ بهره گیری نمی‌شوند و توسط دیگر سیستم‌ها مانند شبکه‌های تلفن همراه نیز قابل بهره گیری هستند. مشکل آنجا به‌وجود می‌آید که همه کشورها و ناحیه‌ها در دنیا از یک فرکانس رادیویی مشخصی برای ارتباطات و انتقال داده‌ها بهره گیری نمی‌کنند. به علاوه، مقررات مربوط به قدرت سیگنال‌های رادیویی در بسیاری از کشورها متفاوت می باشد[32]. از آنجایی‌که فرکانس‌های قابل دسترس در هر کشوری متفاوت می باشد، قراردادن یک استاندارد یک‌پارچه و واحد برای تگ‌های RFID بسیار سخت می باشد. همچنین به دست آوردن بهترین بازده‌ی هزینه‌‌ی تولید تگ ها نیز در هر کشور قضیه را سخت‌تر خواهد نمود. در زنجیره‌ی تامین در تمام نقاط دنیا که ممکن می باشد کالا از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر انتقال می‌یابد، نیز بایستی راه حلی برای خواندن تمام تگ‌ها به صورت یک استاندارد واحد پیدا نمود.  این برچسب‌های شناسایی بایستی به‌ گونه مشترک توسط مؤسسات سطوح بالا و پایین زنجیره تأمین، به ‌مقصود ردگیری محصولات از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده به کار طریقه. هم اکنون در سراسر دنیا تگ‌هایی موجود هستند که با فرکانس‌ها و قدرت‌های متفاوتی کار می‌کنند، اما هم بسیار پیچیده هستند و هزینه‌ی تمام شده برای تولید این نوع تگ ها هم بسیار بالاست. به این دلیل که فرکانس‌های رادیویی مختلف برای بهره گیری از RFID‌ در دسترس می باشد پس هنوزهم استاندارد مشخص و واحدی برای آن موجود نیست. همانطور که در توضیحات بالاتر نیز تصریح گردید اگرچه استاندارد EPC توسط بسیاری از سازمان‌ها و خرده‌فروشان مورد استقبال قرار گرفت، استاندارد ISO[1] استاندارهای جایگزینی را نیز پیشنهاد داده می باشد. استانداردهای ISO برای RFID ، ۴حوزه مختلف را تحت پوشش دارند: فناوری استانداردهای ارتباطی (ISO 18000)، محتوای داده ها (ISO 15418)،

[1] International Organization For Standardization

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID