عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

RFID، فناوری و روش های دسته بندی کردن RFID

برای فهم این که RFID چگونه کار می کند و برچسب های RFID چگونه می توانند به اجزای فرعی تقسیم شوند، این مطلب اهمیت پیدا می کند که RFID چه کارهایی را می تواند انجام دهد و از بجای آوردن چه کارهایی عاجز می باشد. در بخش زیر یک نظر اجمالی بر روی اساس سیستم های RFID و روش های دسته بندی برچسب های RFID به منظورفهم کامل فرصت هایی که RFID برای ما فراهم خواهد نمود، خواهیم داشت.

در کل RFID زیرساختی جهت شناسایی اشیا، جمع‌آوری اشیا و مدیریت داده‌های مربوط به اشیا را فراهم می کند. زیرساخت فوق مشتمل بر مجموعه‌ای از فناوری‌های حامل داده و محصولاتی می باشد که به مبادله داده بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می‌نماید. تگ‌های RFID با بهره گیری از یک فرکانس و بر اساس نیاز سیستم (محدوده خواندن و محیط)، پیاده‌سازی می‌گردند. تگ‌های غیرفعال، توان لازم جهت انجام عملیات را از میدان تولیدشده توسط کدخوان می‌گیرند. کدخوان RFID، معمولا به یک رایانه متصل می گردد و دارای نقشی مشابه با یک اسکنر کد میله‌ای[1] می باشد. مسئولیت برقراری ارتباط لازم بین سیستم‌های اطلاعاتی و تگ‌های RFID بر عهده تگ‌خوان می باشد .[21]

شکل ۲-۲:  نمونه‌ای از تگ RFID

 

طرح اولیه عمومی RFID شامل یک برچسب RFID، یک برچسب خوان و یک سیستم پشتیبانی که تمام اطلاعاتی را که به وسیله تگ‌خوان تولید شده را ثبت و مدیریت می کند و آن ها را بر اساس خوانده های تاریخی و اطلاعات اضافه شده دسته‌بندی می کند، می باشد. برچسب RFID خود شامل یک تراشه کوچک و یک آنتن می باشد. تراشه با در نظر داشتن ذخیره مطلوب اطلاعات اصلی و تامین اطلاعات اضافی در اندازه های گوناگون هست. آنتن به مقصود تبدیل امواج رادیویی به نیروی الکتریکی مورد بهره گیری قرار می گیرد، پس برچسب می تواند داده هایی را که روی ریز تراشه جمع آوری شده را ارسال کند. سپس این داده ها توسط آنتن به برچسب خوان انتقال داده می گردد[20].

[1] Barcode

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID