عنوان کامل پایان نامه :

 موانع تحقق بازاریابی سبز در صنعت بیمه ایران

قسمتی از متن پایان نامه :

2-1-          ضرورت و اهمیت پژوهش

در بازاریابی امروز، هزینه از دست دادن یک مشتری برابر می باشد با از دست دادن منافع‏ خدماتی که آن مشتری در طول عمر به آن نیاز دارد. بنا بر این نکته حایز اهمیت بر طرف کردن نیازهای روز مشتری از طریق ارائه این خدمات می باشد، بیمه هم از این قاعده مستثنا نیست. بیمه‏ها را می‏توان جزو شریان‏های حیاتی اقتصادی هر کشور دانست. کوشش‏ موسسات بیمه، در سطح جهان در جهت افزایش کارایی می باشد. بنا براین یکی از اهداف‏ مدیریت افزایش منابع بیمه می باشد و این مهم را می‏توان از مسئولیت‏های مدیریت‏ بازاریابی بیمه دانست. وظیفه مدیریت بازاریابی بیمه عبارت می باشد از آموزش پرسنل‏ فروش و بازاریابی، انجام تحقیقات، برنامه‏ریزی، طراحی و پیشنهاد و ارائه خدمات‏ جدید و تدوین استراتژی. هدف عمده مدیریت بازاریابی بیمه، جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و ایجاد آگاهی در زمینه نتایج بیمه می باشد.

بازاریابی سبز اکنون فراتر از یک پارادایم و توجه ویژه، مزیت رقابتی برای شرکتها، سازمانها، و مؤسسات
می آفریند. بازاریابی سبز در کوشش و کوشش برای نجات سازمانها و شرکتها از انحلال می باشد. یک محدودیت نیست بلکه، راهنمای مؤثری می باشد برای ارتقا و پیشبرد کارها. شرکتها می توانند برای تعیین اندازه پیشروی خود در بازاریابی سبز، اقدامات خود را منصفانه ارزیابی کنند و نمره دهند. باوجود این، مشتریان، شهروندان خوب، و مصرف کنندگانند که می توانند بیش و پیش از ما، کارنامه ای برای ما صادر کنند(امینی،1379).

می‌توان گفت رویکرد بازاریابی سبز فقط بر ارضا کردن نیازهای مشتری تمرکز نمی‌کند. بلکه طبق این رویکرد نیازهای مشتریان بایستی به شیوه‌ای برآورده گردد که برای جامعه به عنوان یک کل نیز سودمند باشد. اصول مختلفی برای ایجاد مزیت رقابتی و رفتن به سوی سبز شدن هست که در بردارنده فرصتهای زیر می باشد.

اولاً: سبز بودن فرایند تولید اغلب به این منجر می گردد که کارایی منابع بهبود یابد، پس باعث کاهش هزینه در ساختار شرکت می گردد و موضع رقابتی شرکت را نسبت به رقبا بهبود می‌بخشد.

ثانیاً: سبز بودن فعالیتهای بازاریابی، شرکت را قادر می‌سازد که از طریق ارائه محصولات جدید در بازارهای جدید یا ارائه مزیتهای اضافی برای محصولات جاری، خود را از رقبا برجسته‌تر جلوه دهد. این امر باعث خواهد گردید که ارزش شرکت برای مشتریان افزایش یابد و وفاداری مشتری را افزایش داده و در نهایت سودآوری افزایش خواهد پیدا نمود. شرکتها در پی نتایج کوتاه مدت هستند و ممکن می باشد تعهد کمتری نسبت به لزوم فرایندهای سازمانی در راستای تغییرات اساسی داشته باشند. پس، ممکن می باشد تمایل کمتری نسبت به استقبال از رویکرد استراتژیک بازاریابی سبز داشته باشند. (استوارت و سالمون،1997).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

6-1-          هدف های پژوهش و نتایج مورد انتظار

اهدافی که در این پروژه به دنبال آن هستیم عبارتند از:

هدف خاص: هدف خاص این پژوهش عبارت می باشد از: 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه و تعیین موانع بازاریابی سبز در صنعت بیمه ایران

هدف عام: هدف عام پژوهش عبارت می باشد از:

  • ارایه پیشنهاداتی در زمینه رفع موانع و بهره گیری از راهکارهایی جهت پیاده سازی آن

موانع تحقق بازاریابی سبز در صنعت بیمه ایران